PieterAnnet.reismee.nl

Belorado - San Juan de Ortega -Burgos

Hier weer eens een berichtje. De mooie Rioja streek hebben we achter ons gelaten en zijn de regio Castilla y León ingewandeld. Hierdoor is er een einde gekomen aan de druivenvelden en deze hebben plaatsgemaakt voor uitgestrekte tarwevelden. Die zijn nu nog groen maar ik denk dat ze over enkele maanden prachtig geel zullen kleuren. Woensdag was het een saaie wandeldag, het gros van de route verliep over een onverhard pad langs de autoweg. Het verkeer raast langs en je ziet niet zoveel van de omgeving. Gelukkig was dat donderdag weer beter toen we van Belorado naar San Juan de Ortega wandelden. Helaas regende het die dag dus heb ik geen camerafoto's. San Juan is een klein plaatsje gesticht door de naamgever. Hij was het hulpje van Santo Domingo en na diens overlijden heeft San Juan zijn werk voortgezet. Daarom is het zo'n belangrijke plaats aan de camino. Maar er zijn nauwelijks mogelijkheden om te overnachten en omdat we al vele kilometers er op hadden zitten, en er in de volgende plaats, 3 km verderop, ook geen particuliere overnachtingsplek vrij was, besloten we om te overnachten in de pelgrimsalbergue. Wat we daar van vonden vertellen we nog wel een keer persoonlijk.

Vandaag, vrijdag, bereikten we ons einddoel van dit jaar, Burgos. Een geweldig grote stad met een zo even geweldige kathedraal. Ook hier was het lastig om een slaapplek voor ons twee te vinden maar het is gelukt. We hebben een aparthotel midden in het centrum. We hebben een klein stukje van de stad gezien nu, de rest doen we maandag. We gaan morgen en overmorgen nog een deel van de route lopen omdat we dinsdag pas terugvliegen.

Het waren een paar zware dagen, niet zozeer door de hoogteverschillen maar wel in afstand. En zeker vandaag, een route van 29 km, regen en modder- en stenige paden. Maar na een verfrissende douche en een lekker maal voelen we ons weer als herboren.

Groet Pieter en Annet

Noud en Jeannie

Toch maar weer gefikst.
Prachtig resultaat, wij zouden het niet kunnen.
Geniet nog maar lekker een paar dagen daar.
Groetjes vanuit Lith

Willemien en Willy

Een super prestatie! Wij doen het niet na!
Misschien per auto:) :)
Nog even nagenieten en dan naar het koele Nederland.
Groetjes uit Heusden

Jo en Clasine

Respect voor jullie, ook wij doen het jullie niet na! Behalve vakantie vieren dan, die van jullie eindigt en die van ons gaat bijna beginnen......

Nicole

Super, super knap! Weer gehaald! Geniet daar nog even

Lenny

Gefeliciteerd het einddoel van deze vakantie bereikt! Mooie prestatie. Ben benieuwd naar de verhalen!

Patty

Goed gedaan! Succes en nog paar fijne dagen.

Els & Koos

En opnieuw chapeau! Petje af voor jullie hoor! Nog een paar dagen lekker genieten en we gaan elkaar snel weer zien.

Groetjes!

Linda

Ik hoop dat ik het jullie ooit wél na doe :)
Tot snel!

Harriet

Knap gedaan hoor petje af nog een paar fijne dagen groetjes

Elly

Ook ik kan niets anders zeggen dan dat het weer een topprestatie was. ?