PieterAnnet.reismee.nl

Burgos - Hontanas - Boadilla del Camino

we zijn na Burgos nog een stuk doorgelopen omdat we nog wat dagen hadden. Het is een mooi stuk geweest, door de tarwevelden van de Meseta. Hier zie je alleen maar graanvelden, prachtig groen momenteel en wuivend in de wind. De bergen zijn uit het zicht, er is alleen een glooiend landschap. Glooiend maar met hier en daar een fikse stijging.

Vandaag zijn we om 05.00 uur vertrokken omdat we in het volgende plaatsje de bus van 07.20 uur moesten halen. We moesten anderhalf uur lopen volgens het boekje en we moesten zoeken waar de bus zou vertrekken. Het was aardedonker en met het zaklampje van de telefoon hebben we het pad verlicht en gezocht naar de markeringen zodat we niet verkeerd zouden lopen. Om 06.30 uur komen we in het plaatsje, Frómista, en bij een koffiebar die net de rolluiken omhoog doet vraag ik waar de bushalte is. En die blijkt recht voor haar deur te zijn. Dus we konden op ons gemak een ontbijt nemen. De chauffeur zou om 07.00 uur arriveren en eerst daar een kop koffie drinken. En dat klopte, klokslag 07.00 uur kwam hij binnen. Ik vertelde hem dat we met de bus naar Burgos wilden zodat hij niet zonder ons weg zou rijden. Na een busreis van twee uur over allerlei kleine plaatsjes arriveren we weer in Burgos. We overnachten in hetzelfde aparthotel als vrijdag en we krijgen de zelfde kamer. Dan gaan we de stad in en bezoeken de kathedraal. Ik kan niet beschrijven wat we daar gezien hebben, zo'n rijkdom, zoveel beeldhouwwerken, schilderkunst, versieringen van goud en zilver, onvoorstelbaar.

Ons avontuur voor dit jaar zit er op. We hebben een afstand van 470 km gewandeld. Volgend jaar het laatste deel van onze tocht naar Santiago de Compostela. Hopelijk hebben jullie weer genoten van de verhalen en de foto's. Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties.

Groeten Pieter en Annet

Miriam