PieterAnnet.reismee.nl

Wandeldag 4

Een heerlijke wandeldag gehad vandaag. Prachtig weer, het zonnetje heeft zich de hele dag laten zien.

We zien de pyreneeen niet alleen liggen in de verte maar we kunnen het ook merken tijdens het lopen. We hebben nauwelijks meer vlakke stukken, alleen maar stijgen en dalen. Het gaat gelukkig goed, een goede voorbereiding op zondag als we de pyreneeen over gaan. Een prachtige omgeving, hele mooie vergezichten.

Geen spectaculaire dingen meegemaakt vandaag. We hebben 25 km gelopen naar het plaatje Sauveterre-de-Bearn. Best een grote plaats met verschillende overnachtings mogelijkheden, volgens het boekje. Maar in werkelijkheid is het wel eens anders. En dat bleek vandaag. Zelfs het pelgrimsonderkomen was gesloten. Gelukkig was een van de Franse pelgrims net voor ons gearriveerd en die vroeg aan dame op straat of zij wist waar we kunnen slapen. In haar rappe Frans belt ze naar een chambre- d'hotes en daar kunnen we alle drie terecht. Inclusief diner en ontbijt. Omdat het 3 km verderop is brengt ze ons er met de auto naar toe. Wat een luxe. En hier zitten we nu bij een aardige Fransman die zometeen een lekker maal voor ons gaat bereiden.