PieterAnnet.reismee.nl

Wandeldag 2 en 3

gelukkig hebben we hier beter weer dan in Nederland. Dagelijks tussen 15-18 graden. Droog en soms komt het zonnetje door.

Onze tweede wandeldag verliep prima. Het was geen lange route, 17 km. Het plan was om 22 km te lopen maar dan was er geen mogelijkheid om te overnachten. En rustig het lichaam laten wennen is ook prima. We hebben onderweg al verschillende pelgrims ontmoet, allemaal met de Franse nationaliteit.

Vandaag was pittiger. Een route van 28 km. Halverwege de route hebben we Les Landes achter ons gelaten en zijn we het departement Pyreneeen- Atlantique ingelopen. We hebben vandaag kennis gemaakt met de voorlopers van de Pyreneeen. Veel stijgen en dalen. Maar wel een mooie route, de landweggetjes meanderen door het glooiende landschap. Op een bepaald punt konden we de Pyreneeen zien liggen maar helaas was het erg heiig.

we pauzeerde vanmorgen na een forse stijging tegen een hek van een oud boerderijtje. Even later kwam de boer naar ons toe, een oud tandeloos mannetje, en nodigde ons in zijn dialect Frans uit voor een kop koffie. We nemen de uitnodiging aan en hij verrast ons met een prachtig uitzicht op het dorpje waar we kort daarvoor door gelopen zijn. De koffie is een chichorei poeder die wordt aangelengd met warm water uit de kraan, nee niet uit een Qooker.

Vanavond overnachten we in Orthez, een leuke stad, in een refuge waar nog drie andere pelgrims overnachten.

Voor jullie hopen we dat het weer snel verbeterd en wij gaan gestaag verder, richting Spanje. Groeten Pieter en Annet

Clasine en Jo

Mooi zo, en heerlijk wandelweer hebben jullie. Hopelijk nu genieten van het welverdiende wijntje!

Linda

Leuk, zo'n oud boertje met vieze koffie :)
Wandel ze weer vandaag!

Elly

heerlijk genieten jullie, en geweldig zo'n tand loos oud manneke dat jullie gastvrij ontvangt met loerrie, HA HA.

ik ken dit soort dingen, maakten ik vroeger ook mee als ik met ons pap de melkboer mee was.