PieterAnnet.reismee.nl

Wandeldag 10&11.

Het is nog altijd warm in het zuiden van Frankrijk. En dat merken we ook lichamelijk want de benen voelen zwaar en die vervelende blaren spelen ook steeds weer op. Maar de plaatsen waar we overnachten zijn goed of eigenlijk moet ik zeggen subliem.

We treffen al een aantal dagen dezelfde pelgrims onderweg of bij de overnachtingsplaats. Een koppel uit Oostenrijk en twee Francaises, Geraldine en Patricia. En voor de volgers van pelgrim Nico, Patricia is het vrouwtje dat hij beschrijft in zijn laatste blog. We zitten nog altijd in de buurt van Nico. Jammer dat de blog altijd enkele dagen later komt want anders zou ik precies weten wat de afstand is tussen ons.

Gisteren hebben we overnacht, de 2 francaises en wij, in Pondaurat bij een zeer gastvrij echtpaar. We kregen een fris biertje toen we aankwamen en rond 19.30 uur werd het eten geserveerd. Allereerst een amuse van gekookte mosselen in het zuur en stukjes worst, begeleid met een glas witte wijn met een scheutje Kir. Toen een gerecht van parelgort met verschillende groente en salade en een door mevrouw zelf gemaakt pate. Daar waren we al behoorlijk door gevuld en dachten dat we klaar waren met eten maar toen kwam het volgende gerecht, omelet met paddenstoelen die de heer des huizes die dag had geplukt in het bos. En al dat lekkers wordt dubbel zo lekker met een glas rode Bordeaux. De druiven van deze Bordeaux groeien tegenover hun boerderij. We ploften zowat van al dat eten en weer kwam er een gerecht, gemarineerde rosbief met patat. Ze hebben zo hun best gedaan om een goede maaltijd te maken dat we niet konden maken om iets over te slaan. En als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een dessert, een door mevrouw gemaakte taart. En hierbij werd een overheerlijke Sauternes geserveerd. Onvoorstelbaar zo'n gastvrijheid. En vanochtend waren ze om 05.30 uur het ontbijt al weer aan het klaarmaken.

Nu zitten we in Bazas ook bij mensen thuis. Hopelijk volgt er niet zo'n uitgebreid diner want al die calorien kan ik er niet af lopen.

Groeten Pieter et Annet

Noud en Jeannie.

Pieter en Annet.
In Brabant zegge ze dè ze èrges ònkome. Ge moet oplette dè ge nò 't wandele op plaotse nie dubbel ònkomt, want dan go 't vurkeerd.
Supper dè 't zu goed gò.

De groete ut Lith

Clasine

Nou nou wat een verwennerij......Ook wij zijn vandaag aan de wandel4daagse van Geffen begonnen. Samen met Nynke en Mare 5 km gelopen. Jong geleerd is oud gedaan, toch!

Gorettie

dat klinkt toch anders dan rouwe andijvie stamp met een gehaktbal....... was ook lekker

Marion

Hoi Pieter en Annet
ik heb geinformeerd voor je

Nico start vandaag 10 juni vanuit Ponderaut.
Hopelijk zegt dat jullie iets.

marion

Herstel het is Pondaurat de route via Nevers Het ligt ongeveer 12 etappes van SJDP

karin

Het ziet er geweldig uit,misschien ga ik het ook nog eens proberen.

Linda

Nou pap en mam,
Wees blij, ik had vandaag een smerig potje noodlesoep waar ik alleen gekookt water bij moest gooien en het smaakte niet. Maar wel een fijne voorstelling gespeeld.

Kusje!