PieterAnnet.reismee.nl

Wandeldag 7-8-9

Het is warm in de Dordogne. De temperatuur stijgt bijna dagelijks boven de 30 graden. Gisteren hadden we een tocht van 34 km en het weer was toen aangenaam. Tot half elf in de ochtend had de zon zich niet laten zien. We waren om 05.00 uur van start gegaan dus hadden we er al een groot deel op zitten. Ook ging een groot deel door het bos wat een aangename verkoeling gaf.

Vandaag was het zeer warm en hebben we 25 km gelopen. bij mij komt er dagelijks een blaar bij, Pieter heeft nooit last van blaren.

De omgeving is prachtig. Vandaag zijn we de Gironde in gegaan en dat is weer een grote wijnstreek wat blijkt uit de enorme druivenvelden. Ook treffen we verschillende pelgrims met allerlei nationaliteiten. Dat houdt de gesprekken wel levendig want er moet heel wat vertaald worden.

Eergisteren waren we in Mussidan en hadden we onszelf een overnachting in een hotel beloofd. Volgens ons boekje waren er 3 dus hadden we niets gereserveerd. En bij binnenkomst van het plaatsje bleek het eerste hotel gesloten. En niet gewoon dicht op die dag maar volledig opgedoekt. En zo was het ook met de andere hotels. Het vervolg komt nog want we moeten gaan eten.

Het vervolg

Dus geen hotel voor die nacht, maar wat dan? Een B&B was te ver uit de richting, dan maar het pelgrimsonderkomen. Daar was slaapgelegenheid voor zes personen en toen wij kwamen waren er al vijf. Maar zoals altijd wordt er een oplossing gezocht en mochten wij naar een ander gebouw waar we een kamer hadden voor ons tweetjes met douche en toilet. Later kwam er nog een pelgrim en die moest bij de andere vijf gaan slapen. Zes personen op een kleine kamer op een bovenverdieping met die warmte.

Nu zitten we in Sainte Ferme ook in een pelgrimsonderkomen want verder is er niets. Maar het is hier heel netjes en een Frans echtpaar zijn hospitalier. Zij hebben voor ons, wij en twee Franse vrouwelijke pelgrims, gekookt en morgen om half zes serveren ze het ontbijt. Dus morgen om 06.00 uur gaan we weer van start voor een route van 28 km. Totaal tot heden ongeveer 230 km

Theo en leonie

Oh wat een avontuur weer, Annet je hebt het maar getroffen met een vent die nooit ergens last van heeft!!!
En wat het weer betreft beter te warm dan te koud!!
Wij Zitten volop in dorp aan de rivier en mammeke zit nog steeds goed.
Veel plezier en wij nemen er nog een of twee!,

Theo en Leonie

Wat een geluk dat je nu dan in een goede wijnstreek bent want met een goed glas wijn op , of meer, kun overal wl wel slapen. Wellicht hebben ze daar nog welgeen pastoor of twee. Fijn om te horen dat het lopen op zich goed gaat. Kan Pieter het tempo bij benen?
Veel succes en groeten.

Theo en Leonie

Leonie buiten en ik binnen. Twee mensen 1 gedachte , wel geen communicatie.

Noud en Jeannie

Hey wandelaartjes.
Fijn te horen dat het zo voorspoedig gaat.
We hebben diep bewondering voor jullie.
Een hele trip zeg.
Suc6 en hou alles zu veul meugeluk heel war.
Groetjes en loop ze.

Noud en Jeannie

Clasine

Respect voor jullie, 34 km met dat warme weer!!
Hopelijk hebben jullie een fijn plekje gevonden om te slapen......

Nelie

Fijn dat het zo goed gaat
Houwen zo dat weer
Wandel ze nog en groetjes uit gef fen

Willemien en Willy

Wat een avontuur allemaal, mooi! Alleen jammer van al die blaren maar dat komt wel weer goed.
In ons Nederlandje is het vandaag ook heerlijk vertoeven. Lekker geshopt met mijn dochter tot mijn bankpas het niet meer deed :)